PLAUKAI, ODA IR NAGAI


 

Vitaminai ir mineralai - būtini plaukų ir nagų augimui, sveikai odai

Plaukai – ne tik grožis ir sveikata, bet ir svarbi įvaizdžio dalis. Juk norime būti ne tik gražūs, bet ir stilingi, pabrėžti savo individualumą.

Todėl didelį dėmesį skiriame šukuosenai. Plaukai kerpami, dažomi, veliami, garbanojami, tiesinami ir pan. Tad nenuostabu, jog po tokių procedūrų jie gali pradėti slinkti, lūžinėti, sausėti, plonėti ir t.t. Kad taip neatsitiktų, plaukus reikia tinkamai prižiūrėti, atsižvelgiant į galvos odos ir plaukų tipą.

Plaukų maitinimas „iš vidaus“

Pirmiausia – vanduo. Svarbiausia – niekada nelaukite, kol ištrokšite. Jei jaučiate troškulį, vadinasi, kūnas prarado per daug vandens. Vanduo reikalingas ne tik mūsų kūnui, jis svarbus, kad plaukai būtų žvilgūs ir sveiki. Idealu būtų išgerti apie 8 stiklines vandens per dieną. Antra, baltymai. Baltymai plaukams suteikia tvirtumo, taigi reiktų daugiau valgyti žuvies, sūrio, kitų pieno produktų.
Jei norite turėti stiprius ir žvilgančius plaukus, būtinai turėtumėte pagalvoti apie suvartojamus vitaminus ir vartoti kuo daugiau produktų, kuriuose yra vitamino A, B grupės vitaminų, C, E ir kalcio.

Mineralai:

Geležis padeda plaukams išlaikyti deguonį. Todėl reikia valgyti raudoną mėsą ar tamsiai žalias daržoves arba vartoti geležies papildų.

Cinkas saugo nuplikimo, todėl reikia nepamiršti mėsos bei jūros gėrybių.

Varis išlaiko plaukų pigmentą. Taigi paryškinti natūralią plaukų spalvą galite valgydami daugiau vario turinčių produktų, tokių kaip kepenys, šviežios daržovės, riešutai, sėklos.

Vitaminai:

Vitamino A yra morkose, špinatuose, rūgštynėse, šaltalankiuose ir pieno produktuose. Morkas valgykite su augaliniu aliejumi ar grietine, kad vitaminas A gerai įsisavintų. Kasdien išgerkite stiklinę šviežių morkų sulčių.

B grupės vitaminų yra kiaušinių tryniuose, mielėse, nešlifuotuose ryžiuose, žaliose lapinėse daržovėse.

Vitaminas C svarbus kraujo apytakai, plaukų augimui ir spalvai. Todėl valgykite daugiau vaisių, daržovių.

Kaip sustabdyti plaukų slinkimą?

  • Gerkite trintų bananų su medaus, jogurto ir lieso pieno kokteilį.
  • Vartokite vitamino B6 ir cinko papildus.
  • Trinkdami šampūnu ir masažuodami, galvą laikykite palenkusios – tai pagerins skalpo kraujotaką.
  • Venkite streso.
  • Pakankamai miegokite.

Nagai atskleidžia diagnozę

Rankos – pati sąžiningiausia moters kūno dalis: jos atskleis tai, ko niekada nepapasakos liežuvis, iš rankų būklės galima sužinoti net ir puikiai slepiamą amžių. Tačiau iš tikrųjų rankos bei nagai parodo ir kitką. Vien tik pažiūrėję į nagus galime pastebėti vertingų tam tikrų ligų ir organizmo veiklos sutrikimų diagnostinių požymių.

Esant kraujotakos sistemos sutrikimams nagai kartais įgauna netolygų, melsvą ar blyškesnį negu oda atspalvį.
Išilginės vagelės – nesubalansuotos mitybos požymis. Horizontalių įdubimų ar duobučių lieka po staigios organizmui nepalankios dietos.
Nagų lūžimą paprastai sukelia dažnas kontaktas su agresyviomis valymo priemonėmis, o kita priežastis – organizmo medžiagų apykaitos sutrikimas.
„Žydintys“, supleišėję, išmarginti baltomis dėmėmis nagai būdingi anemijai dėl geležies trūkumo, taip pat esant padidėjusiam cukraus kiekiui kraujyje bei sergant sunkiomis infekcinėmis ligomis. Dėl jų nagai ima lėčiau augti.
Sluoksniuotis ir skilinėti nagai pradeda esant kiaušidžių veiklos sutrikimams. Nagų atpleišėjimas nuo panagių gali būti kepenų ligų signalas.

Nagų priežiūra

Kalbant apie rankų priežiūrą, neįmanoma išvengti klausimų, susijusių su nagų priežiūra - juk rankos negali gerai atrodyti be gražių ir išpuoselėtų nagų. Nagų struktūra yra įgimta, tačiau gali keistis pagal išorinius poveikius (atliekamas darbas, drėkinimas, maitinimas). Sveikas nagas turi būti tvirtas ir elastingas. Labai dažnai nagų problemos liudija apie žmogaus sveikatos būklę. Viena iš dažniausių išorinio nago vaizdo pasikeitimo priežasčių - neteisinga mityba. Jei norite, kad jūsų nagai būtų sveiki, pasistenkite, kad jūsų maiste netrūktų būtinų mineralų ir vitaminų:

Vitaminai:

Vitaminas A padeda nagams stiprėti ir augti. Jo yra kepenėlėse, aliejuje, daržovėse, morkose, pomidoruose.

Vitaminas B padeda įsisavinti baltymus, tuo pačiu spartina nagų augimą. Jo yra daigintuose kviečiuose, kiaušinio trynyje, kopūstuose.

Vitaminas C: apsaugo nuo grublėtų nagų. Vitaminas „slepiasi“ vaisiuose ir daržovėse (kiviai, braškės, apelsinai, citrinos, brokoliai, žiediniai kopūstai, špinatai, šparagai).

Vitaminas D: neleidžia nagams trupėti. Vitamino D gausu žuvyje (lašišoje, sardinėse, tune), kiaušiniuose bei svieste.

Vitaminas E: pašalina gelsvą atspalvį. Jo galima rasti riešutuose, sojoje, morkose, špinatuose.

Vitaminas H (biotinas): sutvirtina ir sustiprina nagus. H vitamino gausite, jei valgysite kepenėles, kalafiorus, žemės riešutis, saikingai išgersite alaus, paskanausite grybų, apelsinų, greipfrutų, arbūzų.

Mineralai:

Jodas padeda nagui augti. Jo yra špinatuose, jūros kopūstuose.
Kalcis būtinas nago tvirtumui. Daugiausia jo yra pieno produktuose.
Geležis labai svarbi nago struktūrai ir formai.
Siera būtina nago susidarymui, stabdo uždegiminius procesus. Yra kopūstuose, svogūnuose, agurkuose.
Magnis ir padeda taisyklingai formuotis nagams, saugo juos nuo sluoksniavimosi ir šerpetojimo.
Geležis būtina nago struktūrai ir formai išlaikyti.
Siera suteikia nagams tvirtumo, sveiko blizgesio, saugo juos nuo šerpetojimo.

Odos ypatumai

Oda yra didžiausias žmogaus organas. Sveria nuo 3 iki 3,5 kilogramo, o su poodiniu riebalų sluoksniu nuo 15 iki 20 kg. Ploniausai ir jautriausia yra akių vokų bei lūpų oda, kurios storis kartais nesiekia net puses milimetro.

Oda sausėja dėl sumenkusio vandens sulaikymo barjero, kuris apsaugoja epidermį nuo vandens išgaravimo. Riebalai sukuria paviršinį sluoksnį, kuris apsaugo nuo drėgmės praradimo. Riebalų gamyba su amžiumi mažėja ir sąlygoja odos išsausėjimą ir šiurkštėjimą.

Už kolageno koncentraciją odoje atsakinga baltymų grupė, kuri sujungia skirtingus audinių sluoksnius odoje. Jaunystėje žmogaus organizmas gamina pakankamai kolageno, todėl oda yra įtempta ir be raukšlių. Metams bėgant kolageno gamyba ryškiai sumažėja, todėl oda tampa ne tokia elastinga ir tampri bei pasirodo pirmosios raukšlės.

Odos priežiūra

Oda – labai svarbus organas ir turime atitinkamai ją prižiūrėti. Svarbiausia yra rūpintis veido oda, kuri yra mažiausiai apsaugota nuo aplinkos poveikio ir dar apkrauta makijažo sluoksniu.

Priežiūros pagrindą sudaro kasdienis odos nuprausimas, ypač vakarais. Odos drėkinimas ar maitinimas kremais priklausomai nuo odos tipo. Rekomenduojamos viedo valymo procedūros atkemšančios užkimštas poras. Pakankamas miego kiekis, kad oda galėtų pailsėti ir atsinaujinti.

Vitaminai:

Vitaminas B3 palaiko odos elastingumą, drėgmę ir lygumą. Rūpinasi, kad oda būtų skaisti ir stangri.
Vitaminas A padeda odai išsaugoti reikalingus riebalus ir atlieka svarbų vaidmenį stiprinant imunitetą, kuris padeda apsisaugoti nuo spuogų ir infekcijų.
Vitaminas C būtinas kolageno formavimuisi. Kolagenas yra pagrindinis struktūrinis odos proteinas. Vitaminas C taip pat padeda pašalinti laisvuosius radikalus, kurie gaminasi rūkant, deginantis saulėje ir, be to, yra pašalinis medžiagų apykaitos proceso produktas. Laisvieji radikalai skatina priešlaikinį odos senėjimą.

Mineralai:

  • Vario nauda odos sveikatai – šis mineralas svarbus odos struktūrą įtakojančio elastino vystymuisi, todėl yra susijęs su odos stangrumu.
  • Cinkas pagerina spuoguotos odos būklę. Būtent šio mineralo trūkumas gali sukelti spuogų atsiradimą, nes įtakoja riebalų gamybą.
  • Silicis – dalyvauja kolageno ir elastino sintezėje. Taip pat silicis gerina odos būklę, skatina kraujagyslių sienelių elastingumą ir pralaidumą.